Már egy éve menetrend szerinti forgalomban az eCitarók
2023. március 28.
Nagyszabású rendezvénnyel ünnepeltünk: lezárult a projekt, már egy éve, 2022 márciusától zöldíti Budapest és a dél-budai agglomeráció közlekedését 40 db Mercedes-Benz eCitarónk, illetve befejeződött a hozzájuk szükséges töltők kiépítése is Hunyadi úti telephelyünkön.
Visszatekintés
A Volánbusz (a Mobiliti Volánbusz Kft.-vel közösen) összesen 100 e-busz beszerzésére és a hozzájuk kapcsolódó töltők kiépítésére adott be több sikeres pályázatot a Zöld Busz Programban. Ezek közül 40 db érkezett a budapesti agglomerációba: az eCitarókat 2021 szeptemberétől eleinte rendezvényeken, majd próbaüzemben teszteltük, hogy a megszerzett üzemeltetési tapasztalatok birtokában állíthassuk őket menetrend szerinti forgalomba.
Buszsimogató a vadasparkban
Mivel a járművek Budaörs és Törökbálint közlekedése mellett Budakeszit is érintik, elektromos „nagyvadjaink” megünneplésére tökéletes helyszínnek találtuk a Budakeszi Vadasparkot. A március 25-i hétvégére egy elekromos eCitarót és egy töltőoszlopot állítottunk ki a vadaspark parkolójában, illetve számos aktivitással, ajándékkal kedveskedtünk a látogatóknak.
Szombaton a sajtó képviselőinek tartott tájékoztatót követően felvágtuk az eCitarókat formázó tortákat, amelyekből mindenkit megkínáltunk, aki a nap folyamán részt vett a zöld közösségi közlekedést népszerűsítő kvízjátékunkban.
Vasárnapra már nem jutott a tortából, de a látogatókat színezőkkel, foglalkoztatófüzettel, volánbuszos ajándékokkal, széles mosollyal – és persze magával az e-busszal vártuk.
Miért olyan nagy szám? Röviden az agglóról:
Az elmúlt két évben hatalmas fejlődésen ment keresztül a terület járműállománya, 2021-ben 30 db csuklós Mercedes-Benz Conecto (dízel) érkezett, majd ezeket követte a 40 darab Mercedes-Benz eCitaro, idén március elejétől pedig folyamatosan állnak forgalomba gázüzemű, MAN Lion’s City 12 G autóbuszaink is.
A fejlesztéseknek köszönhetően az agglomerációs flotta 85 százaléka megújul, az átlagéletkor 2,2 év lesz. Igazi kuriózum, hogy a szóló kivitelű járművek 100 százalékban alternatív meghajtásúak lesznek, mindössze 0,7 éves átlagéletkorral.
450 autóbusz-vezetőnkkel 61 vonalon biztosítjuk a fővárosi agglomerációban az autóbusz-közlekedést, ami évente nem kevesebb mint 868 ezer járatot és mintegy 13,8 millió utazást jelent. Ugye, hogy nagy szám?!