Mobiljegy
Vásárolja meg menetjegyét vagy bérletét mobilon! Töltse le a megfelelő alkalmazást!
Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az Ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.
-
Mit jelent az, hogy Közlekedési Mobiljegy alkalmazás?
A Közlekedési Mobiljegy alkalmazás egy – a Volánbusz értékesítési csatornájaként is működtetett – applikáció, amely bizonyos, a Volánbusz által üzemeltetett helyi járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval történő vásárlását teszi lehetővé. A vásárláshoz és a használathoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges. -
Honnan tölthető le az applikáció?
Az alkalmazások az alábbi linkről tölthetők le: mobiljegy.nmzrt.hu. -
Más applikációban is válthatok jegyet/bérletet?
Igen, az NM Zrt. viszonteladó partnereinél, jelenleg a Simple by OTP, a Voxpay, a BudapestGO, a K&H+, a YETTEL Wallet, a Telekom Mobilvásárlás, a CityApp Kecskemét a CityApp Tata és a SzolnokApp alkalmazásban is megválható a jegy vagy bérlet. -
A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?
A Közlekedési Mobiljegy alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség nem váltja fel a papíralapú jegyeket, hanem egy értékesítési csatornát jelent, amellyel a Volánbusz igyekszik elősegíteni az elővételi jegyváltást. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek lesznek a Volánbusz saját és viszonteladói értékesítési pontjain, illetve bizonyos esetekben automatáiból is. -
Milyen jegyet/bérletet válthatok az applikációban?
Az applikációkban elérhető menetjegyek: helyi menetjegyek, helyi bérletek válthatók az alkalmazásokban.
Az applikációban elérhető bérletek: helyi (viszonylat szerint: egyvonalas és összvonalas bérletek, kombinált összvonalas havi, bel- és külterületi bérletek; érvényesség szerint: 24 órás, heti, félhavi, 30 napos, havi, negyedéves, bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú, diák, nyugdíjas). -
Bérlet vásárlásakor milyen adatokat kell megadni?
Bérlet vásárlásánál meg kell adni annak a – Volánbusz által kiállított – igazolásnak/bérletigazolványnak a számát, amellyel az utas használni kívánja a bérletet (ha van ilyen), vagy személyazonosításra alkalmas igazolvány számát (személyi igazolvány, útlevél, vagy jogosítvány).
Az ország- és vármegyebérlet esetében a személyazonosító okmány (pl. személyi igazolvány, vezetői engedély, diákigazolvány) számát kell megadni. A CityApp Kecskemét alkalmazás által az igazolványszámok beviteli mezőjének formai (számjegy és betű karakter) ellenőrzése megtörténik. A vásárlás véglegesítése előtt, kérjük ellenőrizze, hogy a megfelelő közlekedési társaság termékét választotta-e ki. A díjtermékek bal felső sarkában minden esetben megjelenik a szolgáltatótársaság logója. -
Hogyan történik a helyi jegy vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, az egyenlegfeltöltés) után – helyi jegy vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová jegyet szeretnénk vásárolni. A helyi menetjegyek elővételben bármikor megválthatók. A vásárlástól számítva 30 nap áll rendelkezésünkre, hogy helyi menetjegyünket érvényesítsük, felszálljunk a Volánbusz járatára, és megkezdjük utazásunkat. A menetjegyet 30 napon belül fel kell használni, különben érvénytelenné válik, elhasználódik. A Volánbusz járataira szóló helyi közlekedési mobiljegy egy útra érvényes. -
Hogyan történik a helyi bérlet vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi bérlet vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová bérletet szeretnénk vásárolni, kiválasztjuk a bérlet típusát, megadjuk az igazolvány számát, beállítjuk az érvényességi időt, majd megvásároljuk a bérletet az applikációban. A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít. -
Az ország- és vármegyebérlet megvásárolható a Mobiljegy alkalmazásokban?
Igen, azonban az alkalmazásokban csak a teljes árú és kedvezményes országbérlet, valamint a teljes árú és kedvezményes Pest vármegyebérlet vásárolható meg. A díjtermékkel kapcsolatos további információkat az orszagberlet.hu oldalon olvashatja. -
A Magyarország24 és Vármegye24 napijegyek elérhetők az alkalmazásokban?
Nem. A napijegyekkel kapcsolatos információkat (vásárlási feltételek, elfogadó szolgáltatók stb.) az ujtarifa.hu oldalon találja. -
Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat jegyet, bérletet ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a jegyeket pedig első ajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni. Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is.
Ezzel a megoldással csak akkor javasolt élni, ha mindig együtt utaznak és technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg jegyüket, bérletüket.
Mindezeket figyelembe véve, azt javasoljuk, hogy mindenki saját fiókkal, saját eszközön vásárolja meg mobiljegyét és/vagy -bérletét. -
Mikortól számít érvényesnek a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban vásárolt jegy?
A menetjegyeket az autóbuszon kihelyezett QR-kód beolvasásával az utazás megkezdése előtt érvényesíteni kell. A rendszer a kódbeolvasástól számítja az érvényességet, az érvényességi idő az adott autóbuszon helyi menetjegyeknél 1 óra, A megvásárolt menetjegyek a vásárlástól számítva 30 napon belül használhatók fel. A Volánbusz járataira szóló közlekedési mobiljegy egy útra érvényes. -
Utazhatok átszállással, mobilapplikációban megvásárolt menet-, illetve bérletjeggyel?
A mobiljegy alkalmazásokban nincs lehetőség átszállást biztosító menetjegy megváltására. Minden átszállás alkalmával újabb menetjegyet kell vásárolni az applikációkon keresztül, melyeket az utazás megkezdésekor külön érvényesíteni kell. Első ajtós felszálláskor a kihelyezett QR-kód segítségével minden esetben érvényesíteni szükséges a menetjegyet. Mobil applikációkban megvásárolt bérletjeggyel van lehetőség az átszállásra. A bérletjegyet minden átszállás alkalmával érvényesíteni kell, a QR-kód leolvasásával. Felszálláskor az animált ábra bemutatása mellett a személyazonosításra alkalmas igazolványt is fel kell mutatni az autóbuszvezetőnek, így igazolható az utazási jogosultság. -
Mi a teendő, ha vissza szeretném váltani a mobiljegyemet vagy -bérletemet?
Az alkalmazásokban megvásárolt – fel nem használt – menetjegyek a vásárlástól számított 30 napon belül visszaválthatók.
A mobiljegy a tervezett indulási időpont – azaz a QR-kóddal történő érvényesítés (validálás) – előtt, a mobilbérlet pedig az érvényesség kezdete előtt váltható vissza az applikációban (de csak ott!). A visszaváltott jegy vagy bérlet árát a rendszer az egyenlegen vagy – egyes applikációk esetében – az utas bankszámláján írja jóvá.
A YETTEL Wallet alkalmazást használó előfizetéses ügyfelek esetében a visszaváltott díjtermék ára az ügyfél számláján jelenik meg, kártyás ügyfelek esetében a visszaváltott díjtermék ára az ügyfél kártyájának egyenlenlegén lesz jóváírva.
Telekom Mobilvásárlás során az ügyfelek ugyanarra az egyenlegre kapják vissza pénzüket, amiről az eredeti termékvásárlása történt.
A CityApp Kecskemét és a CityApp Tata applikációban történő visszaváltás során a visszaváltott díjtermék ára az alkalmazás belső egyenlegén kerül jóváírásra. A következő vásárláskor a rendszer először a belső egyenlegből vonja le a megvásárolt termék árát, az esetleges különbözet kiegyenlítése pedig a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül történik.
SzolnokApp alkalmazásban történő visszaváltás esetén a termék ára a vásárláskor használt bankkártyára kerül visszatérítésre, ennek az átfutása akár 30 nap is lehet. -
Hogyan fizethetek a jegyért/bérletért?
A mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!
Felhívjuk figyelmét arra, hogy az elektronikus fizetési műveletek esetében januártól életbe lépett az ún. erős ügyfél-hitelesítés, amely azzal segíti a felhasználók védelmét, hogy csak a kártya használatára jogosult személynek/kártyabirtokosnak engedi a vásárlási tranzakció hitelesítését. Ez történhet egy SMS-ben kapott kód és a banktól kapott jelszó megadásával, illetve ujjlenyomat-leolvasással vagy arcfelismeréssel is. -
Hogyan kezelik az alkalmazások a kedvezményeket?
Helyközi utazásra szóló ország- és vármegyebérlet vásárlása esetén 90%-os kedvezményű bérletet lehet vásárolni az arra jogosultaknak.
Bérlet vásárláskor az applikációban meg kell adni a jogosultságot igazoló igazolvány/igazolás számát. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor is bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek és bérletek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban. -
Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be! Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérletet, ezért azok meg sem jelennek. -
Hogyan igényelhetek áfás számlát?
A mobileszközökön vásárolható díjtermékek több applikációban is elérhetőek, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban az áfás számla igénylésének folyamata eltérhet. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfélregisztráció alatt.
A társszolgáltatók (Simple by OTP, Voxpay, K&H+, YETTEL Wallet, Telekom Mobilvásárlás, BudapestGO, CityApp Kecskemét, CityApp Tata, SzolnokApp) számlázással kapcsolatos információiért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez! -
Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet vagy -bérletet, és lemerül a telefonja?
A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Volánbusz üzletszabályzata részletez. -
Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet vagy bérletet lehet másik telefonról is használni?
A megvásárolt díjtermék ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere, illetve az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek vagy -bérletek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor – kizárólag azonos applikációk között – meghatározott számú alkalommal lehetséges a menetjegyeket és a bérleteket az új készülékre áthelyezni.
A Simple by OTP alkalmazásban a „Még nem érvényes” jegyek listája tartalmazza a másik eszközhöz kötött díjtermékek listáját. A termékek státuszát színes sáv jelzi, a szürke sáv mutatja, hogy a termék az adott készüléken nem használható.
Külön felhívjuk a K&H+ alkalmazást használó utasok figyelmét arra, hogy a megvásárolt jegyeket, bérleteket csak a K&H mobilbankon belül használhatják, más K&H mobilbank-felhasználó fiókjába való áthelyezésre nincs mód.
BudapestGO alkalmazás esetében az adott termékre vonatkozóan a címke szekcióban kerül feltüntetésre, hogy az adott termék más készüléken használt-e.
Telekom applikáció használatakor, az új készülékbe a SIM kártya behelyezését követően, a Mobilvásárlás alkalmazásba történő bejelentkezés után, az új készüléken kérhető az "Áthelyezés ide" funkció segítségével. Az áthelyezési lehetőség számát az alkalmazás követi és jelzi a még megmaradt lehetőségek számát.
A CityApp Kecskemét és a CityApp Tata alkalmazás használata során, ha felhasználó másik készüléken jelentkezik be, a díjtermékek halványabban, fátyolosan jelennek meg, ebben az esetben az első készüléken vásárolt termékeket át kell helyezni.
A SzolnokApp alkalmazásban más eszközökön vásárolt termékek érvényességi ideje ugyanúgy megjelenítésre kerül, de a termék csak egy eszközön használható, ilyenkor a "Termék költöztetése" gomb megnyomásával van lehetőség a termékek áthelyezésére.
Amennyiben az applikáción belül már nincs áthelyezési lehetőség, az utas áthelyezési kérelmével a közlekedési szolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhat. A szolgáltató indokolt esetben a díjtermék áthelyezésére további lehetőséget biztosíthat, ezzel az alkalmazásban lehet élni.
Amennyiben áthelyezéssel kapcsolatos kérése van, kérjük, írásban jelezze azt az info@volanbusz.hu e-mail-címen, a díjtermék adatainak megadásával (típus, ár, tranzakcióazonosító)! -
A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet vagy -bérletet használó utasok?
Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán (kihelyezett automatáinkból, pénztárainkban, illetve autóbusz-vezetőinknél) kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú jegyet vagy bérletet.
Amennyiben a díjterméket már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja azt felmutatni, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető. -
Hogyan ellenőrzik, hogy vettem-e mobiljegyet vagy -bérletet?
Az autóbuszra történő felszállás előtt, kérjük, az alkalmazásban válassza ki megvásárolt jegyét vagy bérletét. A jegy vagy bérlet érvényesítését megelőzően győződjön meg róla, hogy a megfelelő járatot választotta utazásához. Amennyiben látja, hogy az adott busz magas kihasználtsággal közlekedik – érdeklődjön az autóbuszvezetőnél arról, hogy az adott járaton van-e még szabad ülőhely.
Felszállás során nyomja meg az „Érvényesítés” vagy „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd az első ajtó mellett található QR-kódot tartalmazó matricát a járműre való felszállás előtt minden esetben olvastassa be az applikációban. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenik egy animált szimbólum. Kérjük, hogy az animált ábrát kellő gondossággal kezelje, az érvényességet szolgáló szimbólum képét az autóbusz-vezetőnek történő bemutatásig ne zárja be!
Társaságunk járatai Budapest közigazgatási határán belül mobilalkalmazásban megváltott Budapest-díjtermékekkel is igénybe vehetőek. Felhívjuk figyelmüket, hogy a Budapest vonaljegy, 30 és 90 perces jegyek kizárólag agglomerációs járatainkon biztosítanak érvényes utazási jogosultságot Budapest közigazgatási határán belül.
A Mobiljegy alkalmazásban megváltott BKK-s díjtermékek agglomerációs járatainkon az autóbusz külsején elhelyezett kékszínű QR-kód matricával, helyközi és helyi járatainkon a sárga színű QR-kódos matrica beolvasásával érvényesíthetők.
Amennyiben az érvényesítés többszöri próbálkozás esetén sem sikerül, úgy az autóbusz-vezető a díjterméket szemrevételezéssel ellenőrzi. Ennek érdekében kérjük, hogy az alkalmazásban nyissa meg a mobil díjtermék információs nézetét, ahol megtalálhatók a jegy vagy bérlet érvényességére vonatkozó adatok.
Több menetjegy (esetleg bérlet) esetében (a termékek léptetésével) valamennyi díjterméket be kell mutatni, illetve (a kódbeolvasás funkcióval) érvényesíteni. Ellenőrzéskor az utasnak meg kell mutatni az esetleges kedvezményre jogosító eredeti igazolást/igazolványt. Abban az esetben, ha az adott díjtermék használata arcképes igazolványhoz kötött, akkor azt is be kell tudni mutatni az utazás megkezdésekor.
A Volánbusz Zrt. szerződéses partnerének alkalmazottjai tabletre telepített programmal ellenőrzik a díjtermékek érvényességét. -
Hogyan teljesíthető az utólagos bemutatás a mobilapplikációban vásárolt díjtermékek esetében?
Személyes bemutatás esetén, kérjük, vigye magával a készüléket, melyen az adott terméket megvásárolta. A lejárt díjtermékek az applikációban az „Elhasznált/lejárt jegyeim” fül alatt találhatók. A bemutatni kívánt díjtermék kiválasztásával megjelennek a részletes adatok. -
Az animált kép megjelenése a telefon képernyőjén azt jelenti, hogy az utas felszállhat a járműre?
Nem, a megjelenő képen azt is figyelni kell, hogy az adott díjtermék felhasználható-e az adott járművön. Az animáció megjelenése csak azt igazolja, hogy a díjtermék nem hamis és időben érvényes. Azt, hogy az adott megállóban fel lehet-e szállni a felmutatott díjtermékkel, az autóbusz-vezető ellenőrzi. Ekkor történik az esetleges kedvezményre való jogosultság ellenőrzése is. -
A mobiljegy vásárlása során kell QR-kódot használni?
Nem. A QR-kód az applikációkban megvásárolt díjtermékek érvényesítésére szolgál az utazás megkezdése előtt. A QR-kódot tartalmazó matricák az első ajtó mellett (kívülről), és a vezetőfülke környékén találhatók. -
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
Kifejezetten technikai problémákkal (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdésekkel) kapcsolatban, kérjük, az Ön által használt applikációban feltüntetett elérhetőségeken érdeklődjön. -
Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendő?
Az NM Zrt., a Simple by OTP, a Voxpay, BudapestGO, a K&H+, a YETTEL Wallet, a Telekom Mobilvásárlás, a CityApp Kecskemét, a CityApp Tata és a SzolnokApp alkalmazásokban a díjtermékek az érvényességi idő kezdete előtt visszaválthatók, és – az új igazolványszám megadásával – ismét megvásárolhatók. Bérletek esetében, ha a megadott igazolvány száma érvényességi időn belül változik meg, ezt, kérjük, írásban jelezze az info@volanbusz.hu e-mail-címen!