Kérjük, a forgalomban segítsék a menetrend szerinti járatot végző autóbuszainkat! A személyszállítás jellemzője, hogy autóbuszainkon álló utasokat is szállítunk, így autóbusz-vezető kollégáinknak rendkívül körültekintően kell lassítaniuk, lehetőleg tartózkodniuk kell a hirtelen fékezéstől, amely az utasok eleséséhez vezethet. Ezért kérjük, hogy azokban a közlekedési szituációkban, amelyeknél autóbusszal találkoznak, óvakodjanak az olyan manőverektől (sávváltás, „bevágás” az autóbusz elé, hirtelen fékezés az autóbusz előtt), amelyek az autóbusz hirtelen fékezését követelnék meg.
Külön felhívjuk figyelmüket a KRESZ-ben szereplő azon kötelezettségükre, hogy lakott területen belül – amennyibe ez hirtelen fékezés nélkül megtehető – az autóbusz-megállóból elinduló, az elindulást irányjelzővel jelző, menetrend szerinti autóbuszt ki kell engedni. A KRESZ szerint az autóbusznak ebben az esetben ugyan nincs direkt „elsőbbsége”, ugyanakkor a többi közlekedőnek lakott területen belül (ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető) kötelessége az autóbusz forgalomba történő becsatlakozásának elősegítése. Ez a kötelezettség lakott területen kívül nem áll fenn, de ha az autósok ezt – ugyancsak hirtelen fékezés nélkül – ott is megteszik, azzal segítik a biztonságos egyéni és közösségi közeledést. Felhívjuk figyelmüket, hogy az autóbusz mellett holtterek alakulnak ki, ezekre a helyekre az autóbusz-vezető nem minden esetben láthat be.
2013. május 1-jétől módosult a KRESZ, enne értelmében tilos a „Gyermekszállítás” táblával megjelölt autóbuszt kikerülni, valamint mellette, a szembe jövő forgalmi sávban elhaladni, ha az autóbusz párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten áll és a gyermekek be- és kiszállását a vezető az autóbusz mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével jelzi. A szabályozás újdonsága abban áll, hogy az előzőekben ismertetett esetekben korábban az autóbuszok mellett fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel lehetett elhaladni. 2013. május 1-jétől viszont egyértelmű tilalom vonatkozik a gyermekszállítást végző autóbuszok melletti elhaladásra, illetve az ilyen járművek kikerülésére.
Az autósok részéről gyakran éri az a kritika az autóbusz-vezetőket (főleg lakott területen belül), hogy túl lassan, „indokolatlanul lassan” közlekednek. Autóbusz-vezetőinknek figyelemmel kell lenniük arra, hogy a menetrend szerinti járatoknak a meghirdetett menetrendben szereplő időpontokban kell érinteni a megállókat, illetve fontos azt is tudni, hogy a lakott területen kihelyezett 70 km/h-s sebességkorlátozó táblánál a KRESZ szerint autóbuszainknak 50 km/h-s sebesség engedélyezett.
A kijelölt autóbusz-megállóhelyeken gyakran szállnak le utasok; a KRESZ ezeken a helyeken megállási (figyelem, nem várakozási!) tilalmat rendel el, kérjük ezt is betartani, a megállókat a menetrend szerinti járatok beállásának érdekében szabadon hagyni!
Sajnos az is előfordul, hogy az autóbusz-megállóhelynél szabálytalanul várakozó járművek miatt az autóbusz nem tud beállni a járdaszegély mellé, így a fel- és leszállás az úttestről illetve az úttestre történik. Így a veszély forrása az lesz, hogy az autóbusz-vezető nem látja az ajtókat; ez legfőképp a csuklós autóbuszoknál, a csuklórész mögötti ajtók esetében veszélyes.
Az autóbuszok forgalmi sávjába a menetrend szerint közlekedő autóbuszok, trolibuszok és villamosok kivételével más jármű – a sáv keresztezését és a bekanyarodásra való felkészülést kivéve – nem hajthat be. Kérjük, csak az előbb említett célból, és csak közvetlenül a kanyarodás előtti besoroláshoz vegyék igénybe a buszsávot!
A nagyobb méretű (szélességű, magasságú, főleg tehergépkocsi kategóriába tartozó) járművek vezetőit arra kérjük, hogy autóbusszal „találkozva”, főleg szűk, kanyarokkal tűzdelt szakaszokon – autóbusz-vezetőinkkel együtt – figyeljenek a járművek méretéből adódó baleseti szituációkra.