Újabb budaörsi járatokon szállítják vadonatúj buszok az utasokat
2014. június 13.
A főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Budaörsre közlekedő 88-as, 188E, 240E, 940-es és 972-es buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át 2014. június 15-étől (vasárnaptól) az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. A mostani ütem során az érintett 88-as, 188E, 240E vonalakon 15 darab szóló MAN A21 Lion’s City autóbusz áll forgalomba, így a budaörsi járatokon, az iskolaszüneti menetrendeket figyelembe véve összesen 32 új autóbusz fog közlekedni. A buszjáratok Újbuda és Kelenföld közlekedésében is jelentős szerepet töltenek be Budapesten. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 darab klimatizált, alacsonypadlós és környezetbarát autóbuszokkal számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon.
A péceli 169E és 956-os, a solymári 64-es, 64A, 164-es, 264-es és 964-es, a pilisborosjenői 218-as, a nagykovácsi és remeteszőlősi 63-as és 963-as, a gyáli 55-ös, 84E, 89E, 94E, 294E és 994-es, a diósdi 13-as, 113-as és 113A, a Kamaraerdőből Budaörs felé járó 287-es és 287A, a budaörsi 40-es, 40E, 140A, valamint a Törökbálintra is közlekedő 140-es és 140B agglomerációs buszjáratot követően 2014. június 15-étől a Budaörsöt kiszolgáló 88-as, 188E, 240E, 940-es és 972-es buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a pécelin, a solymárin, a pilisborosjenőin, a remeteszőlősin, a nagykovácsin, a gyálin, a kamaraerdein, a diósdin, a budaörsin és a törökbálintin kívül további 3 (budakeszi, szigetszentmiklósi/lakihegyi) agglomerációs járatcsoportot vesz át június végéig ütemezett időpontokban.
A VOLÁNBUSZ Zrt. 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150-et állít majd minden munkanap reggel forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, az 55-ös, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es, a 287-es, a 287A és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg.
A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást légkondicionáló teszi még komfortosabbá. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekesszékes utazást kihajtható rámpa is segíti.
A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új járműbe beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű oldalain elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának köszönhetően Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége jelentősen csökkenthető.