Újoncaink, első fejezet: szeretjük a Credokat.
2021. december 16.
2018-óta tartó járműfiatalítási programunk keretében eddig 1 700 új, modern autóbuszt állítottunk forgalomba, és itt nem állunk meg: a jövő év során újabb ezer-járműves flottabővítést tervezünk. Eddig már csatasorba álltak MAN Neoplan Tourlinerek és Lion’s City-k, Mercedes-Benz Reformok, Conecto-k, és eCitaro-k, Setrák, Volvo-k is, de a legnagyobb számban az új Kravtex gyártmányok róják az utakat. Az újonnan érkezők közül most először vegyük ezeket szemügyre!
De mennyi is az annyi?
A teljes 1 700-as beszerzésből összesen 917 db Credo, tehát a („pehely”)súlyuk jelentős. A „pehelyre” még később visszatérünk! A 917 darabból tehát 725 Credobus Econell 12-es, 192 pedig Credobus Inovell 12-es típusú. És ez a sok Credo miért is jó nekünk azon kívül, hogy kényelmes, új buszokkal lehetünk „Társ a mindennapi utazáshoz”?
A közlekedési központoktól elég koros, heterogén autóbuszparkot örököltünk, melynek üzemeltetése nem volt sem egyszerű, sem rentábilis. A járműfiatalítási program egyik fő célja a járműállomány megújítása mellett annak homogenizálása is, hogy költséghatékonyan és egyszerűbben üzemelhessünk. Ilyen egyszerű.
Econell és Inovell, üdv nálunk!
Az Econelljeinkről röviden: 44 ülő- és 31 állóhely, alacsony belépés és szóló (tehát nem csuklós). Akadálymentesség, klíma, GPS vezérlésű utasinformációs rendszer, USB-töltőpontok, megbízhatóság. Teljes mértékben megfelel modern korunk elvárásainak.
Az Inovell esetében a főbb ismérvek: 52 ülőhely és 21 álló. Szintén szóló, de munkakörének megfelelően normál padlómagasság. Optimális méretű a csomagtér, van klíma, wifi és USB-töltőpontok, fedélzeti utastájékoztató berendezés, kamerarendszer is.
Autóbusz-vezetőink szeretik a járműveket, mert megbízgatóak és könnyen kezelhetőek, visszajelzéseitek alapján pedig ti is szívesen utaztok velük. De nézzük, mi az, ami igazán izgalmassá teszi a Credoinkat! Nem csak szépek, újak és modernek, hanem üzemeltetésük is elképesztően gazdaságos, így zöld törekvéseink megvalósításához ideális járművek. A kis fogyasztásuk titka a korszerű Euro 6c és Euro 6d motorok használata mellett az ultrakönnyű szerkezet, amelyet a szokásos 22,5-esnél kicsivel kisebb, 19,5 colos kerekek használata tesz lehetővé. Dobpergés! Bizony az abroncs a pehelysúly titka.
És miért is fontos az alacsony tömeg? Röviden azért, mert így kevesebb üzemanyagot használunk, ami jelentősen kevesebb károsanyag, köztük CO2 kipöfögését jelenti. Már konkrét számaink is vannak: a 2017 és 2020 között beszerzett 783 db Econell és Inovell esetében együttesen körülbelül 3,5 ezer tonna CO2 megtakarításról beszélünk.
Ami a szívünkön, az a szánkon!
Elsőként, legyünk őszinték. Bár ez a tendereink bonyolítása során nem kiválasztási szempont, de számunkra nagyon kedves, hogy ezek a kiváló minőségű autóbuszok magyar termékek. Magyar munkavállalóknak teremt egy kiváló, versenyképes magyar vállalkozás magyar városokban megélhetést, és ez egyszerűen jó.
Tesztüzemben a Next.
A szólók után nagy izgalommal vártuk, hogy Győrben, majd most Pest megyei forgalomban is kipróbálhassuk a Kravtex-Kühne Csoport jövendőbeli nagyágyúját, a Credobus Econell 18 Nextet.
A Next megjelenése igazán megnyerő, a már jól ismert kisebb abroncsoknak köszönhetően pedig ráadásul kategóriájában jelenleg magasan a legkönnyebb (2-3 tonnát is ráver a versenytársakra), ezáltal a legalacsonyabb fogyasztású csuklós autóbusz is.
Valaha autóbuszgyártó nagyhatalomnak számított hazánk, az Ikarus 200-as családja volt a legsikeresebb, a világon a legnagyobb számban eladott autóbusz, ma is ezrek szívét dobogtatja meg egy szép veterán jármű. Lehet, hogy ipartörténeti pillanat ez, és a Next nevéhez méltón a következő csillag lesz a hazai autóbuszgyártás egén? Jó eséllyel ismét lesz egy modern, sajátos megjelenésű, ráadásul környezetbarát magyar fejlesztésű hazai csuklós. Mi izgalmas, ha nem ez?