Közösségi vs. egyéni: győzzön a jobb!
2023. október 4.
A reggeli csúcs gyakorlatilag mindenhol megterheli a közutakat, és ezzel párhuzamosan az utazók idegrendszerét is. Kíváncsiak voltunk arra, hogy elkerülhető-e a fölösleges idegeskedés, illetve autóval vagy busszal érünk-e be reggel gyorsabban a munkába. Izgalmas kísérletet végeztünk, hogy választ kapjunk kérdéseinkre. Tippeljetek!
Helycserés támadás
Hogy az elméletet gyakorlatba ültessük, két kollégánk segítségét kértük egy házi kísérlet lefolytatásában. Munkatársaink egymást vitték munkába: egyik nap autóval, másnap pedig menetrend szerint közlekedő autóbusszal célozták be a 8 órai munkakezdést.
Dunaharasztiból a Népligetbe
Bizonyára egyetértünk abban, hogy Dunaharasztiból a budapesti Népligetbe érni a reggeli közlekedési csúcsban jókora kihívás. Ami azt illeti, kollégáinknak volt is idejük körülnézni. Szembesültek például azzal, hogy a legtöbb autóban csak egy vagy legfeljebb két ember ült, míg egy autóbuszon egy időben 80 fő is utazhat. Az üzemanyag drága, az araszolás idegölő – és ezeket a parkolásról is elmondhatjuk. Ráadásul délután sem jobb a helyzet, hasonlóan nehézkes a hazajutás.
Sutyinszky Mihály tapasztalt autóbusz-vezetőnk, igazi „régi motoros”. Az első napi autóút közben mesélt a volánnál ülő Törzsök Márk kommunikációs szakértő kollégánknak 13 éves volános pályafutásának tapasztalatairól, hivatása szeretetéről és a hobbijáról is. 14 perc késéssel futottak be munkatársaink, amibe a parkolóhely-keresést még bele sem számoltuk, csak az út teljesítését vettük figyelembe.
Másnap reggel kommunikációs kollégánk utazott Mihály járatával Dunaharasztiból a Népligetbe. Tapasztalatunk az volt, hogy Márk kisimultan és időben vette fel a munkát, ugyanis a busz a szokásos forgalom ellenére is 8 óra előtt pár perccel érkezett meg az autóbusz-állomásra. Ti is hasonló eredményre számítottatok? Nem hiszitek? Próbáljátok ki, és váltsatok ti is közösségi közlekedésre!